Right-wing Fox News sued for
$1.6 billion over election fraud
fabrications

Fox News is being sued for over one billion dollars



New York, March 29 (RHC)-- Right-wing U.S.-based Fox News network has been sued by the North
American voting machine company Dominion in a $1.6 billion defamation lawsuit, accusing the news
outlet of disseminating “outlandish” claims about its alleged role in rigging the 2020 presidential poll in
favor of Joe Biden.

The legal action, filed in a Delaware court on Friday, further accuses a number of Fox’s most prominent
show hosts, such as Maria Bartiromo, Tucker Carlson, Lou Dobbs, Sean Hannity, Jeanine Pirro “and their
chosen guests” of spreading “defamatory falsehoods” about Dominion in its bid to halt an exodus of angry
viewers following Donald Trump’s election defeat.

The lawsuit by the voting machine firm also points out that after the November 3 election, “viewers began
fleeing Fox in favor of media outlets endorsing the lie that massive fraud caused President Trump to lose
the election.

“They saw Fox as insufficiently supportive of President Trump, including because Fox was the first
network to declare that President Trump lost Arizona,” the complaint adds. “So Fox set out to lure viewers
back — including President Trump himself — by intentionally and falsely blaming Dominion for President
Trump’s loss by rigging the election.”

The complaint further states that Fox supercharged false conspiracy theories about Dominion, grabbing
the lies from relatively obscure corners of the far-right internet and broadcasting them to tens of millions of
viewers on television and online.

“Fox took a small flame and turned it into a forest fire,” the lawsuit insists. “As the dominant media
company among those viewers dissatisfied with the election results, Fox gave these fictions a prominence
they otherwise would never have achieved.”

Dominion pointed not only to general assertions of fraud by Fox, but more specific allegations as well,
including claims that it paid “kickbacks” to government officials who agreed to use its voting machines, as
well as the false allegation that Dominion is “owned by a company founded in Venezuela to rig elections
for the dictator Hugo Chavez.”

“Fox knew these statements about Dominion were lies,” the lawsuit emphasizes, adding that the outlet
continued to allege fraud even after it was “put on specific written notice of the facts.”

Baseless conspiracy claims about Dominion, accusing the firm of using technology that flipped votes
away from Trump, appear to have originated in anonymous comments on a pro-Trump blog. Butin an
effort to steal the presidential election, Trump himself gave the claims the broadest possible platform,
including a November 12 tweet in which he wrote in part: “REPORT: DOMINION DELETED 2.7 MILLION
TRUMP VOTES NATIONWIDE.”

Dominion insisted that such lies had threatened its reputation and business.

“Dominion brings this lawsuit to set the record straight, to vindicate its rights, and to recover damages for
the devastating economic harm done to its business,” the company stated in its legal action against Fox.

“Fox sold a false story of election fraud in order to serve its own commercial purposes, severely injuring
Dominion in the process. If this case does not rise to the level of defamation by a broadcaster, then
nothing does.”

Fox is also facing a legal battle over spreading election lies on multiple fronts. The voting technology
company Smartmatic earlier slapped Fox News and its commentators with a $2.7 billion lawsuit, accusing
them of a “disinformation campaign.”



Fox, meanwhile, vowed to fight the case in a Friday statement, claiming: “Fox News Media is proud of our
2020 election coverage, which stands in the highest tradition of American journalism, and will vigorously
defend against this baseless lawsuit in court.”

Dominion, a major U.S. and Canadian voting machine company, earlier sued the Trump lawyers Sidney
Powell and Rudy Giuliani for $1.3 billion each for spreading election lies during weeks of legal challenges
to Joe Biden’s 2020 victory in what officials have described as the most secure election in US history.

https.//www.radi ohc.cu/en/noti cias/i nternaci onal es/252158-ri ght-wing-f ox-news-sued-for- 16-billion-over-
el ection-fraud-fabrications

S

% &
0 gAY

Radio Habana Cuba


https://www.radiohc.cu/en/noticias/internacionales/252158-right-wing-fox-news-sued-for-16-billion-over-election-fraud-fabrications
https://www.radiohc.cu/en/noticias/internacionales/252158-right-wing-fox-news-sued-for-16-billion-over-election-fraud-fabrications

