U.S. salzes three dozen websites
used for so-called I ranian
disinformation

THIS WEBSITE HAS BEEN SEIZEL
g9g0J| o ode cMuw V| pou

The domain presstv.com has been seized by the United States Gove
accordance with a seizure wamrant issued pursuant to 18 US.C. §§ 981, 982
1701-1705 as part of a law enforcement action by the Bureau of Industry

Office of Export Enforcement and Federal Bureau of Investigatic




Press TV's website, which belongs to the Iranian government, is seen with a notice which
appeared on a number of Iran-affiliated websites saying they had been seized by the US
government as part of law enforcement action, on June 22, 2021 [Screengrab]

Washington, June 23 (RHC)-- The U.S. Justice Department and Commerce Department have seized
nearly three dozen websites, many of them linked to so-called "Iranian disinformation activities," U.S.
government sources told Reuters and The Associated Press news agencies on Tuesday.

The sites include Iran state media’s English-language outlet Press TV, Yemeni Houthi-run Al Masirah
satellite news channel and Iranian state TV’'s Arabic-language channel, Al-Alam.

Visiting the sites produced a U.S. government alert on Tuesday. The notice says the websites were
seized “as part of law enforcement action” by the U.S. Bureau of Industry and Security, Office of Export
Enforcement and the Federal Bureau of Investigation.

The U.S. government also took over the domain name of the news website Palestine Today, which
reflects the viewpoints of Gaza-based groups Hamas and Islamic Jihad, redirecting the site to the same
notice.

Last October, the Department of Justice announced it had taken down nearly 100 websites linked to Iran’s
powerful Revolutionary Guard. The U.S. said the sites, operating under the guise of genuine news
outlets, were waging a “global disinformation campaign” to influence U.S. policy and push Iranian
propaganda around the world.

Press TV, launched in June 2007, is perhaps the most well known of the seized sites. It is the state-run
Islamic Republic of Iran Broadcasting’s (IRIB) English-language service.

https://www.radiohc.cu/en/noticias/internacional es/261617-us-sei zes-three-dozen-websites-used-for-so-
called-iranian-disinformation

()

% &
"0 4B AN

Radio Habana Cuba


https://www.radiohc.cu/en/noticias/internacionales/261617-us-seizes-three-dozen-websites-used-for-so-called-iranian-disinformation
https://www.radiohc.cu/en/noticias/internacionales/261617-us-seizes-three-dozen-websites-used-for-so-called-iranian-disinformation

