
Rupert Murdoch admits Fox
News hosts endorsed election lies
to boost network profits

Image not found or type unknown

Rupert Murdoch, the owner of Fox News, has admitted under oath that many hosts on his
network “endorsed” Donald Trump’s false claims about the 2020 election. 



New York, March 1 (RHC)-- Rupert Murdoch, the owner of Fox News, has admitted under oath that many
hosts on his network “endorsed” Donald Trump’s false claims about the 2020 election.  Murdoch also
admitted it was “wrong” for Fox to keep interviewing pro-Trump conspiracy theorist Mike Lindell, the CEO
of MyPillow. 

But Murdoch suggested it was done for financial, not political reasons.  Murdoch said: “It is not red or
blue, it is green.”  Murdoch made the remarks in a deposition as part of a $1.6 billion defamation lawsuit
filed by Dominion Voting Systems against Fox. 

In a new court filing, Dominion also revealed that Murdoch had given Trump’s son-in-law Jared Kushner
confidential information about Biden’s campaign ads, along with debate strategy during the campaign.

https://www.radiohc.cu/index.php/en/noticias/internacionales/315331-rupert-murdoch-admits-fox-news-
hosts-endorsed-election-lies-to-boost-network-profits

Radio Habana Cuba

https://www.radiohc.cu/index.php/en/noticias/internacionales/315331-rupert-murdoch-admits-fox-news-hosts-endorsed-election-lies-to-boost-network-profits
https://www.radiohc.cu/index.php/en/noticias/internacionales/315331-rupert-murdoch-admits-fox-news-hosts-endorsed-election-lies-to-boost-network-profits

